čtvrtek 25. května 2017

Podlehni temnotě - Kapitola 15



Takúto otázku rozhodne nečakala, preto ju mierne vykoľajila.
Než zo seba stihla dostať odpoveď, obaja muži neznámej pomohli dokrivkať k najbližšiemu kreslu a usadili ju v ňom.
Žena zastonala úľavou. ,,Ááá, moje nohy.“ Vyzula sa a začala si striedavo masírovať boľavé chodidlá. Muži si naraz kľakli a pomohli jej s topánkami.

,,Mala si nám dovoliť odniesť ťa,“ chladne sa na ňu zamračil ten nižší, no v hlase mal nehu.
Žena ho capla po ruke, keď jej chytil nohu. ,,Už vám aj tak spôsobujem kopec problémov.“ Nato sa obaja odtiahli a neochotne sa postavili. ,,Môžem si za to sama. Mala som si ich včera pri upratovaní obuť. Teraz by som nemala pocit, že mi obe nohy odpadnú.“
Misaki iba mrkala z jedného na druhého. Cítila z nich nesmiernu silu, lenže nemala ani poňatia, kým naozaj sú.
Votrelkyňa sa náhle narovnala a nevinne sa na ňu usmiala. ,,Prepáč, mala som sa najskôr predstaviť, ale pochybujem, žeby som to vydržala postojačky. Som Nidra a ty musíš byť...“ Zaváhala.
,,Misaki,“ doplnila ju. Nikdy nepočula o žiadnej nesmrteľnej menom Nidra.
,,Á, áno, Misaki. Rada ťa spoznávam. Veľa som o tebe počula. Démonka, ktorá na Tokijskej univerzite vyučuje históriu.“ Náhle za zastavila a pozrela na spiaceho Kearna. Líca jej razom očerveneli a odkašlala si. ,,No... Mmm. Nechcela som vás prerušiť v... V tom, čomu ste sa práve venovali.“ 
Aj keď žena prejavila ľútosť a očividne jej to bolo nepríjemné, muži na ich nahotu nereagovali.
Omotala okolo seba prikrývku a cez Kernovo telo prehodila druhú. ,,Tiež ťa rada spoznávam, aj keď za takýchto okolností. Ak vám to však nebude vadiť, najskôr by som sa rada obliekla.“
,,Och, samozrejme, že nebude. Bolo od nás nezdvorilé takto tu vtrhnúť, aj keď mám preto pádny dôvod.“ Prudko sa postavila a topánky vazala do ruky. ,,Počkáme vonku. Daj si načas.“ S tým rázne odkráčala bosky z izby s mužmi za chrbtom.
Rýchlo pohľadala svoje oblečenie a ešte rýchlejšie sa poobliekala. Nidra za ňou prišla z nejakého dôvodu, ktorý možno vysvetlí Kearnovu náhlu stratu vedomia. To meno jej nič nehovorilo, ale prisahala by, že ho už niekde videla napísané.    
Prečo by si mala prisahať? Možno si počula iba podobné meno. Znovu ju zaplavili pochybnosti o nej samotnej. Odvtedy, čo sa ocitla v spoločnosti Temných, prichádzali čoraz častejšie a intenzívnejšie. Nebola na ne zvyknutá. Mala zdravé sebavedomie, lenže teraz... Nerozumela, čo sa dialo.
Otvorila dvere do chodby, kde našla čakajúcu trojicu. Nidra však spala opretá o muža v mikine.
,,Čo sa jej stalo?“
Obaja k nej vzhliadli, ale nepokúšali sa postaviť.
,,Trpí poruchou spánku,“ vysvetlil nižší muž. Hlas mal popretkávaný vrúcnou nehou, láskou a hlbokým smútkom. ,,V ľudskom svete to prezývajú narkolepsia. Trpí jedinečným druhom. Ako všetci smrteľníci trpiaci touto chorobou, aj ona trpí nadmernou únavou a dokáže zaspať kdekoľvek a kedykoľvek. Tieto príhody trvajú od niekoľkých minút až do pol hodiny. Zväčša si ani nepamätá, že zaspala. Tiež to spôsobuje skraty v jej pamäti, preto si nedokázala vybaviť tvoje meno.“
Posadila sa a hľadela na chorú nesmrteľnú. Obe mali niečo spoločné. Trpeli kvôli mágií. ,,Chápem. Počkáme, kým sa nepreberie,“ prikývla. ,,Zatiaľ sa môžete predstaviť, nech viem s kým mám do činenia.“ 
,,Zatiaľ to nepotrebuješ vedieť,“ ozval sa druhý muž. ,,Súhlasím však, že predstavenie sa je na mieste. Som Ashe a toto je môj brat Ezra.“
,,Ezra? Netypické meno.“
Lišiacki sa na ňu usmial a mrkol. ,,Nezvyčajné meno pre nezvyčajnú osobnosť. Prezraď, čo ťa viedlo k štúdiu ľudskej histórie? Strávil som väčšinu života v ľudskom svete, no nikdy ma nenapadlo vzdelávať sa o nich.“
Zamyslela sa, ale aj tak mu nevedela odpovedať. ,,Dalo by sa povedať, že som sa s tým narodila.“
,,Pozoruhodné. Mňa by zrejme nebavilo čítať o veciach, o ktorých si myslia, že je pravda a v skutočnosti to bolo úplne inak.“
V tom sa prebudila Nidra, ale nehýbala sa. Ashe si ju pritiahol k sebe a začal ju jemne hladiť prstami po vlasoch.
,,Niekedy sa stane, že sa nemôže hýbať, aj keď je úplne pri vedomí. Stále je to pre ňu desivé. Pochybujeme, že si na to niekedy zvykne.“
,,Takže na ňu dohliadate?“
Ezra prikývol. ,,Dá sa to tak nazvať.“ Oči neustále upieral na nehybnú Nidru. Spôsob, akým sa na ňu obaja dívali, prezrádzal, že sú viacej než len opatrovatelia.
,,Neviete, čo dneska Levi varí?“ vyšlo z Nidri náhle. Zamrkala a posadila sa. Rukou sa neprestala dotýkať Ashea. Vyzerala to, akoby v ňom hľadala útechu, ktorú jej ochotne poskytoval. ,,Začínam byť hladná.“  
Poškrabal sa na brade. ,,Tuším rozmrazoval mäso. Alebo to bola ryba?“
Ezra zagúľal očami a mľaskol. ,,Som rád, že niečo tušíš, braček. A nerozmrazoval nič. Vytiahol to preto, lebo čistil chladničky s mrazničkami. Včera videl nejakú novú show o varení a vravel, že sa mu tam jeden recept zapáčil, takže bude zrejme na večeru ten.“
Nidra nakrčila pery. ,,Mmm, neostáva nič iného, než si počkať, kým nám to nenaservíruje.“ Poškriabala sa vo vlasoch a vtedy si konečne uvedomila Misakinu prítomnosť. ,,Och, už si sa prezliekla. Mne to zakaždým trvá, pretože najskôr musím každý kus oblečenia nájsť. Len zriedkakedy býva na svojom mieste. Jedna z nevýhod chovania zvierat v dome. Prejdime k veci. Predtým som zabudla dodať, že som bohyňou spánku.“
V tom momente jej v hlave zapadli všetky časti skladačky do seba. To ona uspala Kearna a pravdepodobne aj celé sídlo. O nej síce nepočula, ale o tých mužoch áno. Ako malú ju neuveriteľne bavila mytológia a bola to práve grécka s egyptskou, pri ktorej dokázala stráviť celé dni. Boli to Oneiroi - samotné stelesnenia snov.
,,Vy dvaja ste bohovia snov,“ vyhŕkla.
,,Preferujeme ľudské pomenovanie Oneiroi a bohmi nás už dosť dlho nikto nenazval,“ prehovoril Ashe mierne nahnevane, ale prestal sa mračiť, potom čo ho Nidra štuchla pod rebrá.
,,Ospravedlň ho. Na cudzincov je vždy protivný. Dovoľ, aby som vás zoznámila. Tento mrzút je Ashe a tamto je Ezra. Okrem nich tu ešte je Levi, Tate a Vexx. A áno, vďaka nim sú všetky stvorenia schopné snívať.“
,,Ale nebyť teba, neexitovali by sme.“
Zasmiala sa. ,,Nebyť mňa, mali by Anjeli života a smrti oveľa viacej práce. Prejdime k dôvodu, prečo sme prišli. Predtým, než sa Temná Matka stala mojím hosťom, požiadala ma o drobnú láskavosť. Ako jej sestra som jej vyhovela. Čo presne obsahovala, ti nepoviem, ale chcela, aby som si ťa na nejakú dobu vzala k sebe. To, že rovnaká prosba prišla o niečo neskôr od iných, je nepodstatná. K sebe domov ťa tak úplne vziať nemôžem, no to nevadí, pretože ich mám viacej. Avšak som ochotná vziať ťa po vzájomnej zhode niekam inam. Takže, kam by to malo byť?“
V tom sa na Ezraovej hlave zjavilo bielučké líšťa a o sekundu nato sa ďalšie, no tento raz zlatisté s šedivým chrbtom, objavilo na jej nohe. Pozeralo na ňu čiernymi očkami a ňuchalo ju drobným ňufákom. 
,,Tiara! Koľkokrát ti mám pripomínať, že sa nemôžeš objavovať na cudzincoch,“ pokarhala ju náhle Nidra, keď sa k nej natiahla, aby si ju vzala do náručia. ,,A čo tu vôbec robíte? Nemali ste náhodou pomáhať Tateovi a Vexxovi?“
Tiara si kýchla a vyskočila z jej zovretia priamo na Asheovo plece, skadiaľ sa mu pokúšala vopchať do kapucne. Ten ju zodvihol, položil na vystretú nohu, rýchlo si mikinu pretiahol cez hlavu a zabalil do nej neposednú líšku, ktorá sa na nej pohodlne stočila a zavrela očká.
Teraz tam sedel polonahý a končekmi prstov škrabkal líšku. Mláďa polárnej líšky tiež zadriemalo, ale na Ezraovej hlave. Obaja boli na správanie líšok očividne zvyknutí.
Nidra zavrtela hlavou a nechala ich tak. ,,Prepáč za ten náhly vpád. Tiara je zo všetkých šiestich najväčší rebel.“
,,Nič sa nestalo. Čo je to za druh?“
,,Vulpes chama. Žijú v Afrike. Táto sa bohužiaľ ani za tých deväťdesiatsedem rokov nezmenila. Ak nemôže spať na jednom z tých piatich, vlezie Aaronovi do postele a spí tam s ich mačaťom.“
,,Aaron? Myslíš Pána času?“ začudovala sa. Iba mizivé percento nesmrteľných malo tú česť sa s nimi stretnúť osobne.
Prikývla. ,,Hej, jeho. Pochybujem, že medzi nesmrteľnými existuje nejaký ďalší. Práve odtiaľ idem, pretože som pomáhala s Yumiho ľudskou družkou.“
,,Sayuri? Ako je na tom?“ vychrlila zo seba bez premýšľania. Strach o Sayuri v nej zmyl všetko dobré vychovanie.
,,Žije. Ak je sídlo mojich bratov tým, kam chceš ísť, vezmeme ťa tam.“
Bratov?
Ashe pozrel na Ezrea, ktorý sa postavil a natiahol k Misaki pomocnú ruku. Nech sa akokoľvek zohol alebo naklonil, mláďa mu z hlavy nespadlo, ani sa neprebudilo. 
Pomoc prijala a oprášila sa. ,,Čo Kearn?“
,,Ak sa pýtaš, kedy sa prebudí, tak chvíľu potom, čo odídem. Ak myslíš, ako bude tvoj náhly odchod niesť, tak si počkaj na jeho prebudenie. Vďaka putu to bude vedieť. Teraz bežte. Musím ešte niečo vybaviť.“
Nestačila sa ani rozlúčiť, keď ju Ezra premiestnil z chodby.

O desať minút neskôr

Kearn sa prebral s príšernou bolesťou v spánkoch. Keby už nezažil Nidrinu uspávaciu mágiu a v celej izbe necítil jej pach, myslel by si, že ho Misaki praštila poriadne hrubou tehlou.
Posadil sa a trel si boľavý zátylok. ,,Čo ťa sem privádza?“ opýtal sa Nidri, ktorá sedela pohodlne v kresle a úpenlivo ho sledovala.
,,Žiadosť tvojej matky,“ odpovedala priamo. ,,Požiadala ma, aby som dohliadla, že sa tvoja družka naučí správne chovať. S ich prvým stretnutím bola spokojná, aj keď sa jej zdá tvrdohlavá, v niektorých ohľadoch nevychovaná a mierne svojská. Och, a aby som nezabudla, mám ti tiež odkázať, že má v hlave tieň. Spôsobuje iba pochybnosti, pretože mu zakázala akokoľvek jej ublížiť.“ Naklonila hlavu na stranu. ,,Ale prezraď mi, ako je možné, že sa jej tam vôbec nejaký dostal?“
V prvej sekunde bol jej slovami prekvapený, v druhej si vynadal, že to nezistil sám a v tretej začínal byť mierne vytočený. ,,Kde je teraz?“
Zamračila sa naňho, no hneď tvár uvoľnila do prívetivého úsmevu. ,,Moje minulé ja ti toto správanie možno tolerovali, lenže ja nebudem. Ani som to nikdy nerobila. Môžem byť chorá, ale stále patrím k prvotným Prastarým. Ak si zabudol našu históriu, dovoľ mi ti ju pripomenúť. Potom, čo Stelesnenia stvorili svety, porodili nás, prvých Prastarých, aby sme dohliadali na ich výtvory. Aaron, Calvin, Rae, Reis, Nairn, ja, Mithra a tvoja matka. Čas, život, smrť, spomienky, spánok, svetlo a temnota. Základné aspekty, bez ktorých by nič neprežilo. Spolu s Aaraeou sme vybudovali vesmír, aký ho dnes všetci poznajú. Až po nás vznikla druhá generácia Prastarých, do ktorej ty ani zďaleka nepatríš. Ako roky ubiehali, vznikla tretia generácia Prastarých a po nich bohovia a polobohovia, aby pomáhali v strážení ich detí. Ak sa nemýlim, narodil si až v tomto období.“
,,Nemýliš sa, Prastará,“ sklonil úctivo hlavu. Nidra patrila k tým, ktorí si vedeli vydobyť rešpekt nenásilným spôsobom. ,,Ospravedlň moje predchádzajúce správanie. Náhla strata družky a novinky vo mne vyvolali hnev.“
,,Pochopiteľne. Ezra ju vzal k veštkyni a ja sa musím vrátiť k Sayuri. A áno, je živá. O zdraví to už povedať nemôžem, ale každou hodinou sa jej stav zlepšuje. Odviedli sme na nej dobrú prácu. Doslova je na nespoznanie. Bohužiaľ ju okrem nás a Yumiho zatiaľ nesmie nikto vidieť.“ 
Odľahlo mu. Mal pocit, že mu sto tonový balvan padol zo srdca a mysle. ,,Ako sa darí Yumimu, Prastará?“
Prekvapene žmurkla a nepohodlne si poposadla. ,,Vďaka Jocelyn a Aronovi sme sa mohli na všetko pripraviť.“
,,Vyhýbaš sa odpovedi, Nid.“
Naširoko sa usmiala a zazívala. ,,Som hladná. Keď sa postaráš o svoju ríšu, príď niekedy aj s Misaki na večeru. Ashe, vrátime sa.“
Kearn si jeho prítomnosti ani nevšimol. Sedel na strope v rohu miestnosti a v náručí choval líšku. Čierne šupinaté krídla mal obalené okolo tela. Keď ho oslovila, červené oči sa otvorili a upriamili na ňu svoju pozornosť.
Nedivil by som sa, keby sa všetkým počas tohto nechceného spánku snívali nočné mory.
Nidra sa zasmiala jeho nedôverčivému pohľadu. ,,Neublížil ani jednému z tvojich ľudí. Zatiaľ. Ezra tým šiestim a Terrumovi doprial pokojného spánku a zvyšok paláca nespí. Ashe sa postaral, aby sme neboli rušení.“
Kearn sa zamračil. V jeho sídle žilo množstvo takých, ktorí by sa zbláznili po priamom kontakte s Asheom. Ashe - nositeľ nočných môr, Ezra - nositeľ šťastných snov, Levi – nositeľ tvorivých snov, Tate – nositeľ prorockých snov a Vexx – nositeľ klamných snov. Oneiroi, druhá generácia Prastarých, boli ako jediní imúnni voči spánku. Starali sa o Nidru a prinášali spiacim tvorom sny. ,,Mám tvoje slovo, Prastará?“
,,Tvoja matka ho má.“ Postavila sa a Ashe sa zniesol k jej boku. ,,Mimochodom Pax sa stala mojím hosťom. Myslím, že to bolo pár hodín pred Lovom.“
Obaja sa premiestnili z jeho sídla a zanechali ho samotného s hromadou myšlienok.
Pax nikdy nebola pravidelným spáčom. Jej prítomnosť na svete zabraňovala akýmkoľvek veľkým vojnám, čo udržiavalo Váhy chaosu v rovnováhe. Skoro všetky vojny, ktoré sa udiali v histórií smrteľných aj nesmrteľných, prebiehali práve počas jej spánku.
Elfovia by sami od seba nevyprovokovali vojnu. Niekto za tým musí stáť... Niekto z anjelov. Má snáď u nich niekto tak silný veštecký dar, aby dokázal predpovedať jej odchod? Iba Jocelyn je niečoho takého schopná, ale tá je rovnako nestranná ako Páni času. Kto potom vyvolal Lov? Alebo to majú na svedomí dvaja nesmrteľní?

Padol chrtom na posteľ a načiahol sa po pohár s čistou krvou. Spánky ho ešte neprestali bolieť natoľko, aby bol schopný intenzívneho premýšľania. Jedno však vedel, začalo sa to všetko poriadne zamotávať. 

7 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ahoj, ja som Theresa Williams Po dlhoročnom vzťahu s Andersonom sa rozišiel so mnou, urobil som všetko možné, aby som ho priviedol späť, ale všetko bolo zbytočné, chcel som ho späť tak veľa kvôli láske, ktorú mám pre neho, Prosila som ho so všetkým, urobila som sľuby, ale odmietol. Vysvetlil som svojmu problému svojmu priateľovi a navrhla, že by som radšej mal kontaktovať kúzelníka, ktorý by mi mohol pomôcť, aby som mu dal kúzlo, aby som ho priviedol späť, ale ja som druh, ktorý nikdy neveril v kúzlo, nemal som inú možnosť než to skúsiť, ja Poslal kúzelník a povedal mi, že nie je žiadny problém, že všetko bude v poriadku pred tromi dňami, že môj ex sa vráti ku mne pred troma dňami, on dal kúzlo a prekvapivo druhý deň, to bolo okolo štyridsať hodín. Môj ex mi volal, bol som tak prekvapený, odpovedal som na volanie a všetko, čo povedal, bolo, že bol tak ľúto, že všetko sa stalo, že chcel, aby som sa k nemu vrátil, že ma tak veľmi miluje. Bola som taká šťastná a išla k nemu, a tak sme začali šťastne žiť spolu. Odvtedy som sľuboval, že každý, koho viem, že má problém so vzťahom, by som pomohol takejto osobe tým, že by som ju odkázal na jediného skutočného a mocného kúzelníka, ktorý mi pomohol s vlastným problémom. E-mail: drogunduspellcaster@gmail.com ho môžete poslať e-mailom, ak potrebujete jeho pomoc vo vašom vzťahu alebo inom prípade.

      1) Love Kouzla
      2) Lost Love Spells
      3) Rozvodové kúzla
      4) Manželské kúzla
      5) Viazanie pravopisu.
      6) Oddeľovacie kúzla
      7) Zakázať minulosť milenca
      8.) Chcete byť povýšený v kancelárii / loteriu
      9) chcú uspokojiť svojho milenca
      Ak máte problém s trvalým riešením, obráťte sa na tohto skvelého muža
      Prostredníctvom drogunduspellcaster@gmail.com

      Vymazat
  2. Srdečná vďaka za ďalšiu kapitolu... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za novou kapitolu. Katka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, ja som Theresa Williams Po dlhoročnom vzťahu s Andersonom sa rozišiel so mnou, urobil som všetko možné, aby som ho priviedol späť, ale všetko bolo zbytočné, chcel som ho späť tak veľa kvôli láske, ktorú mám pre neho, Prosila som ho so všetkým, urobila som sľuby, ale odmietol. Vysvetlil som svojmu problému svojmu priateľovi a navrhla, že by som radšej mal kontaktovať kúzelníka, ktorý by mi mohol pomôcť, aby som mu dal kúzlo, aby som ho priviedol späť, ale ja som druh, ktorý nikdy neveril v kúzlo, nemal som inú možnosť než to skúsiť, ja Poslal kúzelník a povedal mi, že nie je žiadny problém, že všetko bude v poriadku pred tromi dňami, že môj ex sa vráti ku mne pred troma dňami, on dal kúzlo a prekvapivo druhý deň, to bolo okolo štyridsať hodín. Môj ex mi volal, bol som tak prekvapený, odpovedal som na volanie a všetko, čo povedal, bolo, že bol tak ľúto, že všetko sa stalo, že chcel, aby som sa k nemu vrátil, že ma tak veľmi miluje. Bola som taká šťastná a išla k nemu, a tak sme začali šťastne žiť spolu. Odvtedy som sľuboval, že každý, koho viem, že má problém so vzťahom, by som pomohol takejto osobe tým, že by som ju odkázal na jediného skutočného a mocného kúzelníka, ktorý mi pomohol s vlastným problémom. E-mail: drogunduspellcaster@gmail.com ho môžete poslať e-mailom, ak potrebujete jeho pomoc vo vašom vzťahu alebo inom prípade.

    1) Love Kouzla
    2) Lost Love Spells
    3) Rozvodové kúzla
    4) Manželské kúzla
    5) Viazanie pravopisu.
    6) Oddeľovacie kúzla
    7) Zakázať minulosť milenca
    8.) Chcete byť povýšený v kancelárii / loteriu
    9) chcú uspokojiť svojho milenca
    Ak máte problém s trvalým riešením, obráťte sa na tohto skvelého muža
    Prostredníctvom drogunduspellcaster@gmail.com

    OdpovědětVymazat