pondělí 5. prosince 2016

Ta, kterou chceš - Kapitola 13




Kennin pohovor s pánom Porterom, majiteľom spoločnosti SWAT TEAM 8, dopadol dobre. Povedal jej, že už je príliš starý, aby postrekoval domy proti švábom, mravcom a termitom – čo aj bol – a príliš mrzutý, aby odpovedal na telefonáty od možných klientov – čo bola tiež pravda – a že jeho jediný vnuk práve nastúpil k armáde a on potreboval niekoho, kto prevezme všetky aspekty obchodu za minimálny plat, bez akéhokoľvek sprepitného, a keďže Kenna bola jediná, kto sa o prácu uchádzal, mala by podľa neho tú prácu dostať, a nezaujímalo ho, čo mu ponúkala pani Christine Michaelsonová, aby ju odmietol.
Takže, dve muchy jednou ranou. Záhada Kenninho vyhadzovu z práce bola vyriešená a teraz mala prácu.

Keď nestriekala domy, čo bolo dosť často, ostávala v dome pána Portera, a odpovedala na telefonáty, udržiavala jeho obchod, alebo sa mu starala o domácnosť. Bol to mrzutý, osamelý starý muž, ktorý potreboval priateľa, ale nechcel to priznať. Tak trochu ho milovala.
Zazvonil zvonček a pán Porter zvolal: „Radšej tam choď, Kenna. Kolená ma bolia ako besné.“ Bol uvelebený vo svojom obľúbenom kresle, s pivom v jednej ruke a s ovládačom od televízie v druhej.
„Samozrejme, pán Porter.“
„Koľkokrát ti musím povedať, aby si ma volala Virgil, dievča?“
„Už som to prestala počítať.“ Zahundral si popod nos niečo znevažujúce. „Budem vás volať Virgil po pracovných hodinách.“
Uškŕňajúc sa, otvorila hlavné dvere. Keď zbadala svoju matku, úsmev jej opadol a ona si povzdychla. Bolo príliš skoré ráno na urážky ohľadom životných výberov, bremenách a neúspechoch. „Toto je miesto, kde pracujem, mama.“
Roanne prešla vedľa nej a vstúpila do domu, zložiac si slnečné okuliare. Jej odpor k starému nábytku a špinavému kobercu bola zjavná. To vždy bola takým snobom? „Musím s tebou hovoriť.“
„Bude to musieť počkať. Práve pracujem.“
„Počula som nejaké klebety o tebe a Daneovi.“
„A tiež ste počuli to dievča,“ rozohnil sa Virgil, bez toho, aby sa pohol zo svojho miesta. „Pracovná doba je od siedmej do tretej a všetky prestávky musia byť nahlásené dopredu dva týždne.“
Roanne sa naježila, ale ignorovala ho. „Aspoň mi povedz, či sú tie klebety pravdivé, Kenna. Som tvoja matka. Zaslúžim ti to vedieť.“
Očakávala to. Vlastne oveľa skôr, vzhľadom na to predstavenie, ktoré spolu s Daneom odohrali v deň jej prepustenia z Dvoch Fariem. Ale jej pocity boli také nové a čerstvé, že ešte nebola ochotná sa o ne deliť. Pobozkala matku na líce a jemne ju postrčila k dverám. „Ľúbim ťa a porozprávame sa o tom neskôr. V poriadku?“
Roanne položila nohu do dverí, zabrániac tak Kenne, aby ich zatvorila. Obavy pridali jej tvári niekoľko rokov. „Zlatíčko, si si istá, že vieš, čo robíš? Dane sa nikdy neusadí. To hovorí Thomas a nechcem, aby ste s Norrie boli zranené.“
Starosť, ako sa zdala, úprimná, ju takmer zničila. „Pohovoríme si o tom neskôr. Dovidenia, matka.“ Bez ďalšieho slova zatvorila dvere a Roanne sa vrátila do svojho auta.
Kenna sa oprela čelom o chladné drevo, bojujúc s nečakanou vlnou sĺz. Nepovedala ona sama to isté o Daneovi?
„Nepočúvaj ju, rozumieš,“ ozval sa Virgil. „Len preto, že sa muž neusadil v minulosti neznamená, že sa neusadí v budúcnosti. Ani ty si sa ešte neusadila, či áno?“
Pravda. Áno. Mal pravdu.
„Než som stretol moju Mary, bol som divoký muž, a keby mi ju nebola vzala rakovina, boli by sme spolu doteraz.“
Kenna si sadla na kraj jeho kresla a pohladila jeho vekom zvráskavenú ruku. Bol by vysokým mužom, keby nebol zhrbený, so super štíhlou postavou, s čiapočkou tých najtenších bielych vlasov. Nosil okuliare hrubé ako jej zápästie. „Čo urobila, aby si získala takého divokého muža ako vy?“
„Dýchala. Teraz si daj odchod z môjho kresla a vráť sa do práce. Tie dnešné decká,“ zahundral. „Vždy hľadajú platené prestávky.“
Kenna sa usmievala, keď sa postavila na nohy. Zvyšok jej pracovného dňa prebehol bez akéhokoľvek striekania a iba s jediným hovorom. Pri tomto tempe si nebola istá, ako bude Virgil schopný jej zaplatiť. No, dopekla. Vezme si len to, čo bude nevyhnutne potrebovať na prežitie, pomyslela si, a zvyšok mu vráti. S tou poslednou myšlienkou takmer zavolala a zrušila stretnutie, ktoré si vybavila v meste. Ale neurobila to. Nasadla do auta od Brook Lynn a odišla. Musela to urobiť. Prekvapenie, ktoré chystala pre Danea.
Ale čo ak sa mu to nebude páčiť? Zrejme to nebolo také romantické, ako si pôvodne myslela, bolo to pravdepodobne trochu strašidelné. A trápne.
Čo to robíš? Bojíš sa?
Hej. Možno.
Ale aj tak vkráčala do tetovacieho salónu so vztýčenou hlavou.

***

Dane sa cítil ako nejaký narkoman. Zakaždým, keď nebol s Kennou, mal absťáky. Bolo nevhodné a hrozné potrebovať niekoho takto zúfalo. Obzvlášť keď ona sa od neho deň za dňom čoraz viac odťahovala.
Vedel prečo.
Cítil na sebe jej oči vždy, keď on a Norrie boli v jednej miestnosti. Čo nebolo veľmi často. O to sa postaral.
„My s Norrie sme dva v jednom,“ povedala mu raz.
„Ja viem,“ odpovedal, uvažujúc, že to bol jediný problém v ich vzťahu. Už o tom znova nehovorili, ale aj tá predstava sa zdala byť slučkou okolo jeho krku. Chcela, aby sa uvoľnil v blízkosti dievčatka, to bolo očividné, ale on toho nebol schopný. Začal v ňom rásť pocit strachu, ako keby na ich vzťah bol umiestnený časovač a každý deň mohol čas na ňom vypršať.
Musel niečo urobiť. Nebol pripravený ju stratiť.
Práve zistil, že obchod, na ktorom pracoval mesiace, bol na pokraji zrútenia, takže zajtra musí letieť do Los Angeles. Možno by mohol presvedčiť Kennu, aby išla s ním, strávila s ním hodnú chvíľu v hotelovej izbe a urobil z nej závislú. Dnes mu napísala, aby k nej prišiel. Teraz si zvonka otváral okno na jej spálni a preliezol cez neho, presne podľa jej inštrukcií. Celú izbu naplnila sviečkami s jahodovou vôňou, jemné svetlo z nich vytváralo žiaru okolo nej, zatiaľ čo sedela na kraji postele, oblečené mala len tielko a nohavičky.
Tak sexy. Tak moja.
„Videli ťa moji rodičia?“ zašepkala.
„Tvoji-“ Vtedy mu to došlo. Vyzeralo to, ako keby mali v pláne užiť si staré dobré hranie rolí. V tom momente bol tvrdý. „Nie, zlatko. Dal som si pozor, aby som bol ticho. Nikto sa nikdy nedozvie, že najkrajšia roztlieskavačka si to rozdáva so sexy zlým chlapcom, ktorý je v meste nový.“
Usmiala sa skôr, než sa dokázala ovládnuť. „Myslela som, že som pozvala hanblivého básnika. To jeho som pozvala na intenzívne spoločné štúdium. Možno som vyťukala nesprávne číslo.“
Tak básnik, hej? „Ako vankúš šťavnaté prsia mojej čarovnej lásky, navždy cítiť ich jemné dvíhanie a klesanie, prebudené navždy sladkým nepokojom, stále, stále cítiť jej slabý dych, a tak žiť večne – alebo umrieť v mrákotách.“
Padla jej sánka. „Ty vieš citovať Keatsa?“
Poškriabal sa na hrudi. „To som urobil?“
Hodila po ňom vankúš, ale on ho zachytil a pustil na zem, potom si vyzliekol košeľu a pridal sa k nej na posteli. Zadržala ho tak, že položila chodilo na jeho hruď.
„Než začneme s učením,“ povedala, „musím ti niečo ukázať.“
„Tvoje knihy?“ Pohľad mu padol k hrudi, presne jej tak dávajúc na vedomie, aký žáner chcel čítať. Erotiku. „Veľmi rád z nich budem odpovedať ústne.“
Pokrútila hlavou a zahryzla si do spodnej pery, znak nervozity, ktorý sa už naučil. Pomaly sa otočila na bok, odhaliac tak zadnú stranu pleca – a tam vytetovanú divokú jahodu. Zhodovala sa s tými, ktoré mal vytetované na pažiach.
„Kenna,“ zachrapčal.
„Nepáči sa ti?“
Vtlačil ju do matraca a vztýčil sa nad ňou. Táto žena ho neustále prekvapovala. A vždy, keď si myslel, že ho už viac nevie potešiť, presne to urobila.
„Zlatko, možno som sexy zlý chlapec a básnik, ale ani ja nemám slová, ktoré by vyslovili, ako sa cítim. Budem ti to musieť ukázať.“

***

Kenna vstala skoro, ako bolo u nej zvykom, a sledovala Danea, zatiaľ čo spal v jej posteli. Bol taký uvoľnený a pokojný – a taký dlhý, že mu nohy viseli cez posteľ. Ale ani raz sa neposťažoval. Iba sa s ňou nežne miloval a zaspal s ňou, schúlenou v jeho náručí. Vždy, keď odvrátila preč, pritisol si ju späť k sebe.
Teraz sa prebúdzal, ponaťahoval a trepotavo zodvihol viečka. Keď si uvedomil, že sedela vedľa neho, stiahol si ju na hruď. „Príliš ďaleko,“ zahundral.
Zakryla si ústa, aby sa nezasmiala. „Čo považuješ za dokonalú vzdialenosť?“
„Túto. Ty na mne.“
„Mala by som nechať prioperovať na teba?“
„Áno. Neskôr zariadim operáciu.“ Rukou si prešiel po tvári. „Vlastne to bude musieť počkať. Za pár hodín letím do Los Angeles. Budem preč dva týždne.“
Dva týždne bez neho? Netrucuj. „Budeš mi chýbať.“
„Nemusím, poď so mnou.“
„Nemôžem. Mám tu prácu a dcéru. Nemôžem sa len tak zbaliť a kedykoľvek odísť.“
Na tvári sa mu mihlo podráždenie. „A toto je presne dôvod, prečo som nikdy nechodil s matkami.“
Kenna stuhla. Sťažoval sa na Norrie? Chcel, aby tu nebola?
Mami, má ma strýko Dane rád?
Samozrejme, srdiečko.
Si si istá?
Ubezpečila svoju dcéru, že ju Dane má rád. Ale po prvýkrát mala Kenna pocit, akoby klamala svoju do očí. Už si nemôžem nič nahovárať.
Dane sa posadil, zatvoriac oči, ukryjúc tak jeho pocit. „Pozri, proste si myslím, že pracuješ príliš tvrdo a potrebuješ dovolenku.“
Dovolenku od jej dieťaťa. Nádych... výdych... dobré, toto bolo dobré. „Pozri, cením si, že chceš nejakú spoločnosť...“
„Toto nie je o spoločnosti. Nebudem sám. Len chcem, aby si išla so mnou.“
„Ty nebudeš sám?“
„Nie. Moja asistentka vždy cestuje so mnou.“
Jeho asistentka. Zrejme jedna z tých krások, ktoré Kenna videla v jeho kancelárii. „Spali ste vy dvaja niekedy spolu?“
Mlčal, potom si pretiahol košeľu cez hlavu – a ona vedela odpoveď. Spali.
Nechce sa viazať.
Nie je pre mňa dobrý.
Nemá rád Noriie.
„A ty si myslíš, že je v poriadku, že s ňou cestuješ?“ dožadovala sa.
„Áno. Ale už ma nepriťahuje.“
Ach! Vzala Daneove topánky a vyhodila ich von oknom. „Vieš vôbec, ako neúctivo sa ku mne práve teraz správaš?“
„Ja? Ty si vyhodila moje topánky von oknom.“
„Budeš cestovať cez polku štátov so ženou, s ktorou si spal.“ A to ani nebolo to najhoršie!
„Neznamená, že s ňou budem znova spať. Som s tebou, a nepodvádzam.“
„Ale budeš s ňou tráviť čas. Zrejme aj po práci. Sám na hotelovej izbe. Zrejme s ňou budeš aj jesť.“
„Áno, ale budeme pracovať.“
„Nezaujíma ma, ak celý svet so mnou nesúhlasí. Muž, ktorý je vo vzťahu, by nemal cestovať so svojou bývalou milenkou.“ Otváralo to všetky dvere pokušenia a vážne, vyzeralo to zle. A fakt, že on to nevidel... fakt, že si želal, aby Kenna nemala Norrie. „Chcem, aby si odišiel, Dane. Ihneď.“
Zahľadel sa na ňu. „Ty mi neveríš?“
„Dôvera s tým nemá nič spoločné. Chyby sa stávajú. Ako táto, ty a ja. Správaš sa k mojej dcére, akoby mala lepru, a ja som z toho už unavená. Nikdy ju neprijmeš, teraz si to uvedomujem, a to znamená, že s tebou nikdy nebudem mať budúcnosť.“
„Nemám rád deti. To som dal najavo hneď na začiatku. Nemá to nič spoločné s Norrie osobne.“

„Ona to nikdy nepochopí. A ja tiež nie.“ Kenna sa od neho otočila, neschopná mu čeliť. „Som taký blbec. Myslela som si, že keď ti dám čas, obľúbiš si ju. Aspoň trochu. Ale len som dovolila, aby si ubližoval môjmu dieťatku. No, tak to teraz končí. Vypadni a nikdy sa nevracaj.“ 

21 komentářů:

  1. Moc děkuji. Těším se na Pokračování.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za skvělý překlad♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  3. dilino! dakujem za super preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Veľmo pedke ďakujem za preklad. Ten Dane je ale blbec.... :-D

    OdpovědětVymazat
  5. tak toto Dane posral na plnej čiare. Ja by som ho tiež vyhodila a ešte by som mu toho viace vykričala, nemať rád také sladké dievčatko a tráviť služobku so sekretárkou s ktorou chrápal, proste by som ho tiež hneď vyrazila :o( Dík za super preklad a už sa neviem dočkať pokračovania :o))) som zvedavá ako sa ten kretén z tohoto vykrúti a hlavne, keď jeho chudera mater urobila Kenne prúser ohľadom roboty :o(
    Zita

    OdpovědětVymazat
  6. Srdečná vďaka za preklad i korektúru... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  7. som zvedavá ako to všetko dopadne... len dúfam, že sa na tej služobke nič nestane.. a z Danea sa nestane ešte väčší blbec :-(
    vďaka za preklad a korektúru :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ďakujem za preklad, je to debil....

    OdpovědětVymazat
  9. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc děkuji za překlad. Katka

    OdpovědětVymazat
  11. Diky mockrat :-) nevim co cekal - ze ta mala zmizi ? :-( a sekretarkou to jen dodelal.. no uff :-)(

    OdpovědětVymazat