středa 17. prosince 2014

Nejtemnější anděl - Kapitola 13



Musím sa dostať z tohto stavu, pomyslela si Bianka. Bol to svadobný deň jej najmladšej sestry. Mala by byť šťastná. Potešená. A keby mala byť úprimná, bola tak troška – akože veľmi – žiarlivá. Gwenin muž, démon, ju ľúbil. Bol na ňu pyšný.
Lysander považoval Bianku za nehodnú.
Rozmýšľala nad dokazovaním toho, že sa mýli, ale rýchlo hodila tú myšlienku za hlavu. Dokazovanie svojej dôstojnosti – podľa jeho pohľadu na dôstojnosť,  by – nemalo za následok nič iného, než lož. A Lysander nenávidel lož. Takže podľa neho, by nikdy pre neho nebola dosť dobrá. Čo znamenalo, že on je hlúpy a ona nerandí s hlupákmi. Plus, on si ju nezaslúžil.

Zaslúžil by si zhniť vo vlastnom nešťastí. A to je to, čo bez nej bude. Nešťastný. Alebo v to len dúfala.
„Tak to je koniec nášho plánu ísť nahé.“ Kaia pri nej zamrmlala. „Gwen ma tak videla opúšťať moju izbu a skoro ma podrezala.“
„Vôbec nie,“ ozvala sa spoza jej chrbta spomínaná nevesta.
Obe sa naraz otočili. Bianka stratila dych, ako zakaždým, keď uvidela svoju mladšiu sestru v jej šatách. Boli to princeznovské šaty, pod prsami jemne obviazané jemným prúžkompredtým, ako jej materiál krásne jemne spadol až ku členkom. Materiál zakrývajúci jej nohy bol priesvitný, jemne ukazujúc jej stehná a tie nádherné červené opätky.
Jej jahodové kučery boli napoly zopnuté, napoly spadali dole, diamanty sa blýskali cez pramene vlasov. V jej sivo-zlatých očiach bolo toľko lásky a vzrušenia, že to bolo skoro oslepujúce.
„Ja som ťa skoro vyhodila z okna,“ dodala Gwen.
Smiali sa. Spolu s nimi aj stoická Taliyah, ich staršia sestra, ktorá mala ruky prevlečené cez Gwenine.  Odkedy vysvitlo, že Gwenin otec bol Lordov najväčší nepriateľ a Gwenina mama  ju zaprela už pred rokmi, Taliyah viedla Gwen k oltáru.
„To kvôli tomu mám teraz na sebe toto.“ Kaia poukázala na svoje šaty, ktoré boli totožné s Biankinými. Maslovo žltá kreácia s oveľa viac stuhami, mašľami a ružami, ktoré by niekto nestihol nosiť za celý život. Mali aj klobúky s oranžovými stuhami.
Gwen zaťato pokrčila ramenami. „Nechcela som, aby ste vyzerali lepšie ako ja, takže môžeš sa na mňa sťažovať. ” 
„Svadby sú trápne,” dodala Bianka. „Mohla by si mať len svoje meno vytetované na Sabinovom zadku a povedať, že je to dobré.” To je to, čo by urobila ona. Niežeby Lysander v živote súhlasil s takou vecou.  Aj keby boli spolu, aj keby neboli.
A to nikdy nebudú. Bastard.
 „Ja som to spravila. Nahovorila som ho, aby si dal moje meno vytetovať na zadok,” povedala Gwen. „A na rameno. A na hruď. A na chrbát.  Ale potom som mu len tak povedala, ako veľmi som vždy chcela mať veľkú svadbu, a veruže mi povedal, že mám štyri týždne na to,  aby som to všetko naplánovala, inak to prevezme on sám. A každý vie, že muži nedokážu zorganizovať nič. Takže...” Pokrčila opäť ramenami, avšak jej vzrušenie a láska sa na jej tvári zintenzívnili. „Už sú na nás pripravení?”
Bianka a Kaia nazreli do kaplnky cez štrbiny na zatvorených dverách.
„Ešte nie” povedala Bianka. „Paris chýba. ”
Paris, ktorý bol vysvätený cez internet, bude celebrovať obrad.
„Mal by si radšej švihnúť,” dodala nahnevane. „alebo nájdem spôsob, ako ho dostať znova do olejovej bitky. ”
„V poslednej dobe si bola deprimovaná. Chýba ti tvoj anjelik?” spýtala sa jej Kaia, pričom malíčkom mávala na Amuna, ktorý stál v rade svedka vedľa Sabina pri oltári.
Amun by ju nemal vidieť, ale nejako si ju všimol. Prikývol a usmial sa kútikom svojich úst.
„Samozrejme, že nie. Nenávidím ho.” Lož. Nepovedala svojim sestrám, prečo sa rozišli s Lysanderom, len že sa rozišli. Navždy. Keby poznali pravdu, chceli by ho zabiť. A ako každá z nich, okrem Gwen, boli platené zabíjačkynesmierne dobré vo svojom fachu, bola by sama pyšnou majiteľkou Lysanderovej hlavy.
Čo nechcela.
Ona chcela len jeho. Sprosté dievča.
„Vieš, že ja by som ťa týrala len pár rokov.” Povedala Kaia. „Mala by si si ho nechať. Bola by to zábava skaziť ho. ”
On nechcel o nič viac byť skazený, než sa ona chcela polepšiť. Boli príliš rozdielni. Nikdy by im nič nefungovalo. Ich rozchod bol definitívny. Tak prečo sa nevie cez to preniesť? Prečo každú chvíľu cítila na sebe jeho pohľad, každú minútu každý deň? Dokonca aj teraz, keď vyzerala ako trhnutá Južanská krásavica?
„Takže Sabin nemá priezvisko,” povedala ku Gwen, odpútajúc od seba pozornosť. „Budeš sa volať Gwen Sabin? ”
”Nie, vôbec. Budem sa volať Gwen Lord. ”
„Čo za plánmá Anya, ako ju budú volať? Anya Podsvetie?” spýtala sa Kaia so smiechom.
„Ako poznáme našu bohyňu, prinúti Luciena, aby si osvojil jej priezvisko. Problém. Alebo to bude jej druhé meno?”
„Sssom tu. Sssom tu,” zajačal naraz hlas. Legion si prerazila cestu pred Bianku a Kaiu. Mala na sebe takisto žlté šaty. Len jej šaty mali viac stužiek, mašlí a flitre. V rukách držala košík plný kvetov, jej pridlhé nechty zovierali uško. Najlepšie zo všetkého bolo, že mala na sebe diadém. Keďže nemala vlasy, diadém musel byť na jej hlavu prilepený. „Začíname. ”
Nečakala na povolenie, pretlačila sa, ale k dverám. Dav – ktorý pozostával z Lordov z Podsvetia, ich spoločníc a niekoľkých bohov a bohýň ktoré Anya poznala – sa otočilo a vyhŕklo, keď ju uvideli. Fajn, až na Gideona. Nedávno bol zajatý a týraný Lovcami, trýzniteľmi Lordov a chýbali mu ruky. (Ani jeho nohy neboli v najlepšom stave.) Kvôli jeho zraneniam bol výnimočne slabý, takže ležal vo svojom nosidle skoro v bezvedomí. Aj napriek tomu trval na tom, že príde.
Z jeho lavice sa zhovievavo usmial Aeron nad tým, ako Legion rozhádzala lupienky kvetov okolo. Ako došla dopredu, Paris vystúpil na pódium. Vyzeral zničene, bledý a Sabin ho udrel do ramena.
Sabin vyzeral úžasne. Mal na sebe čierny smoking, vlasy mal sčesané dozadu a keď sa otočil k dverám ku Gwen, celá tvár sa mu rozžiarila. Od lásky. Od pýchy. Biankina žiarlivosť narastala. Chcela to tiež. Chcela, aby ju jej muž pokladal za úplne perfektnú.
Chcela tak veľa?
Asi áno. Hlúpy Lysander.
“Choďte, choďte, choďte,“ povedala Gwen a trocha ich potlačila.
Nakopnutá Bianka sa rozhýbala a napredovala k Striderovi, k jej pridelenému družbovi. Usmial sa na ňu, keď došla k nemu. On by bol pyšný, ak by ju mohol nazvať svojou ženou, pomyslela si. Pokúsila sa mu opätovať gesto, ale jej oči boli príliš naplnené slzami. Obzerala sa okolo seba, aby odpútala od seba pozornosť.
Kaplnka bola fakt nádherná. Trblietavé biele kvety, ktoré zvesila z plafónu boli hrubé a svieže a vytvárali klenbu ako nebo. Podľa jej názoru boli najlepšou časťou dekorácie. Sviečky žiarili zlatou žiarou, splietajúc sa s tieňmi.
Kaia obsadila svoje miesto, každý okrem Gideona stál. Hudba sa zmenila, spomalila sa na svadobný pochod. Gwen a Taliyah sa objavili. Sabin stratil dych. Áno, takto by mal muž reagovať, keď uvidí svoju ženu.
Z čoho usudzuješ, že si bola niekedy Lysanderovou ženou?
Pretože bola jeho jediným pokušením. Vzhľadom k spôsobu, ako sa jej dotýkal. Pretože mala rada pocity, ktoré s ním cítila. Pretože sa navzájom vyrovnávali. Pretože ju doplňoval spôsobom, o akom ani ona sama nevedela, že potrebuje. On bol svetlom v jej temnote.
On ti chcel ukazovať to svetlo. Stále a stále dookola.
Možnože  mala oňho bojovať. Nakoniec, po tom všetkombola, kým bola. Bojovníčkou. Nateraz to vzdala, ako keby pre ňu neznamenal nič, hoci sa stal najdôležitejším v jej živote.
Bianka to tak nemyslela, stratila sa vo svojich myšlienkach, ktoré smerovali k Lysanderovi, kým Paris hovoril svoj prejav a šťastný pár hovoril svoje sľuby. Mala by sa pokúsiť a zabojovať oňho teraz? Keď áno, ako by to mala robiť?
Keď sa dav rozveselil, zobudila sa zo svojich myšlienok a pozerala, ako sa Sabin a Gwen pobozkali. Potom spolu vyšli uličkou ku dverám. Hostia ich nasledovali tiež.
„Môžeme?“ spýtal sa Strider, kým jej ponúkal svoju ruku.
„Ona nemôže.“ Paris ju schmatol za ruku. „Teba potrebujú v izbe.“ Ukazoval svojou voľnou rukou.
„Prečo?“ Plánoval pre ňu odplatu, lebo ho nútila bojovať s Lysanderom v oleji? Nehovoril o tom v týchto dňoch, odkedy sa vrátila do Buda, ale nemohol z nej byť šťastný. Pritom by sa jej mal za to poďakovať, pre Boha! Mohol sa dotknúť Lysandera v celej jeho nádhere.
Paris krútil očami. „Len choď, kým tvojho priateľa neprestane baviť čakanie a nevojde sem.“
Jej priateľ. Lysander? To nemôže byť. Alebo áno?  Ale, prečo by prišiel? S búšiacim srdcom v hrudi, sa pohla dopredu. Nedovolila si rozbehnúť sa, aj keď veeeeeľmi chcela. Natiahla sa ku dverám. Ruky sa jej triasli, ako pootočila kľučkou.
Pánty zavŕzgali. Potom sa pozerala do – prázdnej izby. Jej zuby sa zaťali. Bola to Parisova odplata, ako si myslela. Samozrejme. Ten všivavý potkaní bastard jej to odplatil. Nešla ho len nútiť  biť sa v oleji. Ona ho išla –
„Ahoj, Bianka. “
Lysander.
Zalapala po dychu, poobzerala sa. Jej oči sa roztvorili. Naraz sa celá kaplnka premenila. Jej sestry a priatelia už neboli vo vnútri. Lysander a jeho podobní obklopovali každý voľný milimeter. Všade boli anjeli, svetlo ich obklopovalo a zahanbovali Gwenine sviečky.
„Čo tu robíš?“ pýtala sa, ani sa neunúvala dúfať.
„Prišiel som poprosiť o odpustenie.“ Roztiahol svoju náruč. „Prišiel som ti povedať, že som hrdý na to, že som  tvojim mužom. Zobral som aj svojich priateľov a bratov, aby boli svedkami môjho priznania.“
Prehltla, ešte stále sa nepoddávala nádeji. „Ale ja som zlá a to sa nezmení. Ja som tvoje pokušenie. Ty môžeš, čo ja viem, stratiť všetko len tým, že si so mnou.“ Tá myšlienka ju zasiahla a stratila odvahu. Mohol stratiť všetko. Nečudo, že ju chcel zničiť. Nečudo, že ju chcel ukryť.
„Nie, ty nie si zlá. A ja nechcem, aby si sa zmenila. Si krásna, inteligentná a statočná. Ale viac ako to, ty si moje všetko. Bez teba som ničím. Nie dobrý, nie správny, nie kompletný. A neboj sa, nestratím všetko, ako si povedala. Ty si nespravila žiadny neodpustiteľný hriech. “
Prehltla. „A keď urobím?“
„Padnem.“
Dobre. Dostalo sa do nej malé zrnko nádeje. Ale nepripadá do úvahy, že by ho nechala padnúť. Nikdy. Miloval byť anjelom. „Čo bolo dôvodom pre toto?“
„Konečne som vytiahol svoju hlavu zo svojho zadku,“ povedal sucho.
Povedal zadok. Lysander akurát vyslovil slovo zadok. Viac nádeje si našlo cestu do jej vnútra a musela si stisnúť pery, aby sa nezačala smiať. A plakať! Slzy ju pálili v očiach.
Môže ich vzťah vôbec fungovať? Len pred nedávnom by bola vďačná – alebo by sa tvárila ako vďačná – že sa rozišli, keď bolo toľko prekážok.
„Ja len dúfam, že dokážeš milovať takého bláznivého muža. Budem žiť, kde len ty budeš chcieť. Chcem urobiť všetko preto, aby som si ťa získal naspäť.“ Spustil sa na kolená. „Ľúbim ťa Bianka Skyhawk. Stanem sa hrdo tvojim.“
Bol na ňu pyšný. Chcel ju. Miloval ju. Bolo to všetko, o čom tajne snívala celý tento predošlý týždeň. Áno, môže im to fungovať. Budú spolu a to bolo to najdôležitejšie. Ale nepovedala mu o tom nič.
„Teraz?“ vyhŕkla namiesto toho. „Ty si sa rozhodol predstaviť ma tvojim priateľom teraz? Keď vyzerám takto? Zamračene sa cez jeho ramená na nich pozrela a videla ich ochromené výrazy. „Viete, obyčajne vyzerám lepšie ako teraz. Mali by ste ma vidieť v iný deň. Keď som bola nahá.“
Lysander sa postavil. „To je všetko, čo mi povieš?“
Upriamila svoju pozornosť opäť na neho. Jeho oči boli také široké ako boli jej, ruky si prekrížil pred sebou. „Nie, je toho viac,“ odvetila. „Ale vieš, ja nikdy neprežijem túto žltú vec.“
„Bianka.“
„Áno, aj ja ťa ľúbim. Ale, keď sa zase raz rozhodneš, že som nedôstojná, vtedy ti ukážem, ako veľmidokážem byť démonická.“
„Dohodnuté. Ale ty sa nemusíš báť, láska,“ povedal, kým jemný úsmev nadvihol tie rozkošné pery. „To som ja, ktorý je nehodný. Ja sa len modlím, aby si to nikdy nezistila.“
„Oh, ja to už viem,“ povedala a jeho úsmev sa rozžiaril. „A teraz poď sem, ty.“ Vzala ho za krk a pritiahla ho k sebe, aby ho pobozkala.
Jeho ruky ju ovinuli, pritiahnuc ju blízko k sebe. Nikdy si nemyslela, že sa dá dokopy s anjelom, ale nemôže to teraz ľutovať. Nie, keď Lysander bol tým anjelom.
„Si si istý, že si na mňa pripravený?“ opýtala sa ho, keď sa potrebovali nadýchnuť.
Oštipoval jej bradu. „Ja som bol pripravený na teba celý svoj život. Len som o tom doteraz nevedel.“
„Dobre.“ S výkrikom vyskočila a obvinula svoje nohy okolo jeho pásu. Vlna vyhŕknutí kolovala v izbe. Oni boli ešte stále tu? „Vyhoď svojich kamošov, ja vynechám sestrinu svadbu a my si pôjdeme zabojovať v oleji.“
„Vtipné,“ povedal, obkľúčil ju krídlami a vyletel s ňou do svojho oblaku. „To je presne to, na čo som myslel.“


Koniec

18 komentářů:

  1. Nikol: Dakujem velmi pekne za preklad celej knizky a tesim sa na pokracovanie :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásne ukončenie príbehu :-) som veľmi vďačná za skvelý preklad a korekciu, a som zvedavá bude sa pokračovať v prekladoch ostatných LORDOV?

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za preklad a oceňujem tvoju odvahu na prekladanie ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dakujem. Tesim sa na pokracovanie.

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé, díky moc za poslední kapitolu. Těším se na další pokračování serie

    OdpovědětVymazat
  6. Mockrát děkuji za překlad dalšího dílu série.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za překlad další krásné knihy a jako vždy už se těším na další :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, další bude Aeron? Bude?
    Díky moc za ty úžasné překlady

    OdpovědětVymazat
  9. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za překlad i korekturu celé knihy, už se noc těším na další díl :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za překlad a korekturu povídky. Bianka je super a už jsem zvědavá na Aerona a Olivii :-D

    OdpovědětVymazat