neděle 11. května 2014

Zveď temnotu - Kapitola 23



Dallas ani nemusel zaklopať na kovové dvere pred ním. Kyrin bol už tam, stál medzi zárubňami, čakal. Dallas chcel veriť, že mimozemšťan tam stál kvôli tomu, lebo zavolal dopredu, čo aj urobil, ale poznal skutočnosť. Miin muž bol rovnako naladený na neho, ako bol Dallas na Kyrina.
„Som rád, že si prišiel,“ povedal Kyrin, zatvoriac dvere za ním. Dallas mlčky odkráčal do obývacej izby. Mia, oddychujúca na sedačke, prepínala televízne stanice, keď ho zbadala. Nikdy ju nevidel tak uvoľnenú. A.I.R. bola jej životom. Nuž, bolo to tak, kým ju nenašiel Kyrin.

Usmiala sa spokojným úsmevom. „Trvalo ti to dlho. Idiot.“
Jeho pery zvlnili na odpoveď. Vždy mala drzú hubu. „Čo mám povedať? Uvedomil som si, že potrebujem pomoc.“
„Používal si svoje schopnosti,“ ozval sa Kyrin za ním.
Prikývol. „Nie tak dobre, ako som predpokladal, že ich použijem, ale prijal som fakt, že sú mojou súčasťou. Aj to je niečo, však?“
„Sadni si.“ Kyrinova ruka, s bledou pokožkou, ktorá mu pripomenula Devynovu Bride, natiahla vedľa neho, pokynúc mu k najbližšiemu kreslu. Jeho nervy boli trochu podráždené, ako poslúchol. Kyrin nemyslel svoje slová ako príkaz, ale Dallasove telo ich prijalo presne tak, kladúc jednu noha za druhou, až kým Dallas nebol pri kresle a nezložil sa do neho. Obrátil sa tvárou k svojmu obecenstvu s prižmúrenými očami.
„Prepáč,“ zamrmlal Kyrin. Mimozemšťan sa usadil vedľa Mie, ktorá sa pritúlila k nemu bez váhania alebo hanby.
Netipoval by som ju za „mazlíka“. Neuveriteľné, čo láska urobí s ľuďmi.
„Než vy dvaja, chlapci, začnete,“ povedala Mia, „prečo nám nepovieš, čo sa stalo na tej čistinke. Celý príbeh, nie tú skrátenú verziu v tvojej správe.“
Prikývol, vďačný za odklad. „Včera, keď som opil Nolana s tým koktailom na dobrú noc, vytuhol a za mnou sa ozvala žena. Otočil som sa, padol na kolená, pretože moja energia bola kompletne vyšťavená a ona tam stála. Anjel. Za sebou mala strážcov, a ja som ich všetkých postrieľal. Neomráčil som ich, ja som ich zabil. Počul som a cítil syčanie ich mäsa.“ Dallas sa zhlboka nadýchol, než pokračoval. „Sľúbila, že sa po mňa vráti. Cítil som, ako z nej vyžaruje sila. Akoby ma opantala. Chcel som ju zastreliť, ale nedokázal som prinútiť svoje prsty, aby sa pohli. Potom zmizla, aj muži, a Hector stál nado mnou, hovoriac, že som si to musel vymyslieť.“
Kráľovná bola sčasti dôvodom, prečo sa napokon rozhodol prijať Kyrinovu ponuku trénovania, aby sa pripravil na deň, kedy sa kráľovná vráti. A on vedel, vedel to, že sa vráti.
Kyrin sa zamračil. Prstom si zamyslene pošúchal hladkú čeľusť. „Zastrelil si mužov, ale keď si sa zobudil, nebola po nich žiadna stopa.“
„Správne.“
„A my sme boli len pár minút za tebou, takže nebol čas, aby ich ona odtiahla preč.“
„Správne.“ Ale ona bola skutočná, doparoma s tým.
„Mohla znova prejsť cez červiu dieru,“ navrhla Mia, „vezmúc mužov so sebou.“
Nech ju Boh žehná. No Kyrin to hneď zničil. „Pokiaľ viem, medziplanetárne cestovanie je možné len počas solárnej búrky. Po tom, ako sem vstúpila, žiadna búrka nebola.“
Dallasove plecia klesli. „Takže aj ty hovoríš, že som si ju vysníval? Alebo som mal o nej víziu?“
„Myslím, že je to možné. Videl si niekedy sám seba vo vízií?“
Pokrútil hlavou. „Vždy som temná postava. Bez tváre.“
Kyrin si znova poklepal prstom po brade. „Nevidíš sa, keď máš víziu, pretože si ešte neurobil rozhodnutie, čo urobíš.“
„Nuž, v tejto som sa videl zreteľne. Bol som jej aktívnym účastníkom.“
„Potom pochybujem, že to bola vízia.“ S povzdychnutím sa Kyrin oprel dozadu o sedačku. „Ani halucinácia. Na tie nie sme náchylní. Naše mysle sú príliš zamerané na to, čo sa stane v budúcnosti, než by sme sa poddali fantáziám.“ Takže aspoň jedna dobrá vec v jeho prospech. „Môj tip je, že si hovoril s touto ženou a ona má schopnosť, veľmi podobnú ako Nolan. Nie neviditeľnosť, pretože to by sme ju videli cez infráky. Možno dokáže cestovať z jedného miesta na druhé pomocou myšlienky. Moja kráľovná mala tiež takú schopnosť.“
Čo mohlo znamenať, že Dallas má odteraz veľmi mocného nepriateľa. Mocného nepriateľa, ktorý ho šialene priťahoval. Žena, ktorá spala so zástupmi mužov, aby sa zachránila, ale ich zabila. Žena, ktorá ho ovládala takmer rovnakou silou, akú nad ním mal aj Kyrin. Žena, ktorá by dokázala zničiť celý jeho život, vziať mu všetko, čo miluje.
„Dáme ťa pod stály dozor,“ prehovoril Mia, „pre prípad, že sa vráti.“ Neochotne prikývol. Nebude to jeho najobľúbenejšia vec, byť neustále sledovaný, ale bolo lepšie, než iné možnosti. Nedôveroval si, pokiaľ išlo o Nolanovu kráľovnú. „Wow,“ povedala Mia. „Myslela som, že sa budeš priečiť so mnou.“
„Nie som idiot. Nie stále,“ odpovedal a ona sa zasmiala. „Teraz rozumiem, ako opantala Nolana, prečo sa odmietol vzdať sa jej.“
Miin pohľad si ho ostro prezeral. „Nemal si s ňou sex, však?“
„Nie.“ Ale ak by zostala, možno by jej dovolil zviesť ho, a to sa mu nepáčilo. Cítil sa kvôli tomu slabý.
„Jednu vec teraz vieme. Jej schopnosti sú široké, ak dokáže zničiť všetky stopy po svojej prítomnosti, len tak,“ povedal Kyrin. „Ale neboli hlásené nové prípady nákazy, takže je to pre nás dobré.“
Mia sa pritúlila bližšie k boku jej muža. „Keď skončíte s vaším tréningom, chcem z nej mať skladačku.“
„To je znamenie, že máme začať,“ povedal mu Kyrin s úškrnom. „Takže mi povedz, čo ťa prinieslo sem.“
Pri tomto druhom príkaze sa Dallas nepohodlne pomrvil. „Najprv,“ povedal, „je tu Devyn. Asi pred týždňom som víziu o tom, ako je zavraždený na móle. Potom, toto ráno, sa ten obrázok vymazal z mojej mysle, akoby to už nebolo podstatné.“
Pri slove zavraždený, Mia vyskočila. Zrejme sa už v duchu zbrojila a uvažovala o najlepšom spôsobe sledovať móla a chrániť tak Devynov zadok.
„Nie je teda platná.“ Kyrin poťapkal jej nohu, a ona sa postupne vrátila k jeho boku. „Podarilo sa ti zmeniť budúcnosť.“
„Takže nie všetky vízie sú vytesané do kameňa?“ To bolo novinkou pre neho. Každá vízia, ktorú mal, sa splnila.
„Nie, všetky nie. Čím viac dovolíš, aby vízie pritancovali cez tvoju myseľ, tým viac druhov vízií prijmeš a tým bude pre teba ľahšie vedieť, ktorá vízia sa dá zmeniť a ktorá nie.“ Kyrinovo čierne obočie sa vyklenulo. „Prijal si novú víziu, ktorá si vzala miesto po starej?“
„Áno.“ A tá nová ho naštvala rovnako ako tá prvá, hoci nebola až tak ponurá. „Videl som Devyna pripútaného v malej temnej klietke. Bol porezaný a krvácal. V očiach mal vražedný lesk.“ Čo bolo horšie, Bride nebolo nikde vidieť. „Pri mrežiach stáli dvaja muži a pozerali sa na neho akoby bol tou najchutnejšou sladkosťou, akú kedy videli.“ Očividne to boli upíri. Čo znamenalo, že Devyna zajal – alebo zajme – bojovník McKell.
Kyrinova hlava sa naklonila na bok. „Povedz mi. Okraje vízie boli rovnako skutočné a farebné ako samotná vízia? Alebo boli matné, rozptyľujúce sa do ničoty?“
Dallas sa zamračil, a zatvoril oči, prehrávajúcu si scénu Devynovho zajatia v mysli. Nikdy predtým nevenoval pozornosť okrajom víziám, len sa sústredil na udalosti. Jeho mračenie sa prehĺbilo, keď si všimol, že okraje boli pevné. „Nerozptyľujú sa. Čo to znamená?“
Zaznelo ľútostivé povzdychnutie. „To znamená, že vízia sa už nedá zmeniť. Stane sa to a nedá sa urobiť nič, aby sa tomu zabránilo. Devyn si už vybral cestu, ktorá ho zavedie týmto smerom a kúsky skladačky si už našli svoje miesto.“
Doparoma. Koľko vrstiev existovalo vo víziách? Nikdy nemal ani poňatia, nikdy netušil, že bolo treba premýšľať o tom, čo videl. On si len myslel, že to, čo videl, sa naozaj stane. „Musíme ho odtiaľ dostať. Neznáša dobre obmedzené priestory. Dobrou správou je, že viem určiť jeho presnú polohu. Pred pár týždňami si vpichol sledovací izotop. Pre prípad, že by sa z neho Bride napila, chcel byť schopný ju vystopovať.“
Miin úškrn sa vrátil. „Bože, ja milujem ten izotop. Uvažujem nad tým, že nariadim povinné injekcie prvý pondelok každý tretí mesiac.“ Poklepala si po brade opilníkovaným nechtom. „A možno tiež dám napichať všetkých, ktorých zatkneme. Chcem tým povedať, že takto sme konečne chytili aj Nolana. Ak utečie niekto iný, ušetrí nám to čas.“
Keďže včera bol Nolan zajatý, Dallas vedel, že Mia oddelila a otestovala mimozemšťanovu krv. Zdalo sa, že nie je ani stopy po chorobe. Zázrak zázrakov, bola preč, akoby tam ani nikdy nebola. Takže Mia otestovala krv nových upírov, ale tá ich nemala rovnaké vlastnosti ako Bridina. Čo znamenalo, že ich krv nedokázala zabiť chorobu. Zdalo sa, že to dokáže iba Bridina. Devyna vyvalí, keď to zistí. Ak – keď – ho Dallas dostane z tej klietky.
„Čo sa týka Devyna, vytvoríme jednotku a urobíme rýchlu akciu dnu-a-von,“ povedala Mia. „Nebude v tej klietke dlho.“ Bol to sľub. Vedela ako veľmi si Dallas obľúbil toho neúctivého kreténa, a ona milovala Dallasa dostatočne, aby chcela, aby bol šťastný.
Ak by tu nebol Kyrin, Dallas by vyskočil a pobozkal ju. „Kontroloval som jeho polohu dnes ráno. Je taká istá, ako aj včera v noci. V kaňone tri hodiny odtiaľto.“
Zmätene stiahla obočie. „Kaňone? Prečo by išiel do kaňona? Je neobývaný.“ Vysvetlil jej, ako Devyn vzal Bride a utiekol pred McKellom. „V žiadnom prípade. Neutiekol by pred bojovníkom.“ Pokrútila hlavou. „Útek nie je jeho štýl.“
„Nevidela si ho, ako sa správa s Bride. Pripomína mi“ – zachvel sa – „vás dvoch. Chcel ju ochrániť.“
„Presne tak,“ povedala Mia, akoby práve potvrdil jej slová. „Aby ju ochránil, eliminoval by hrozbu, a nie sa jej vyhýbal.“
Hm. To dávalo zmysel. Dallas sa oprel dozadu o kreslo. Doriti. Udržím Bride v bezpečí, to povedal Devyn a Dallas boli jednoducho presvedčení, že ten veľký chlap mal v pláne sa nakrátko ukryť. Dallas sa teraz cítil ako idiot, ktorým ho Mia nazvala, že si vôbec myslel niečo iné. Ale Devyn schválne vytvoril ten dojem. Prečo? Okamžite do neho udrela odpoveď. Devyn vedel, že Dallas by ho nasledoval, s úmyslom bojovať s ním bok po boku proti armáde upírov, pravdepodobne stratiac tak otrokov, ktorých kúpil v súťaži.
Do boha aj s tým! „Môžem si privolať víziu?“
Kyrin sa zamračil. „Čo tým myslíš?“
„Môžem sa nejako naladiť na Devynov život a vidieť, čo sa deje v tejto sekunde?“
„Áno, môžeš.“ Nebol čas na radosť, pretože Arkadián dodal: „S cvičením.“
„Potom začne cvičiť hneď.“ Odhodlaný, zatvoril oči a vybavil si obrázok svojho priateľa. Bol tam Dev, usmievajúci sa na neho. Zrejme si práve pochválil svoju vlastnú krásu alebo veľkosť svojho penisu. Dallasove pery sebou šklbli. No tak, ty to dokážeš. Nájdi Devyna. Znova a znova nútil svoju myseľ otvoriť sa, zapojiť sa a ukázať. Viečka mal pevne stisnuté silu jeho sústredenia, ale obraz sa nikdy nemenil, nikdy sa nestal skutočný stav udalostí. Frustrácia v ňom bola ako nôž.
„Prestaň,“ ozval sa Kyrin a on prestal, neschopný urobiť opak.
Viečka mu vyskočili, jeho myseľ zatemnená. Zaškrípal zubami. „Neprikazuj mi.“
„Prišiel si sem pre pomoc. Takže urobím, čo budem chcieť, a ty ma vo všetkom poslúchneš.“
Áno, to urobí. Nebude si vedieť pomôcť. Rozzúrený, vyskočil na nohy. „Nie som tvoj sluha ani otrok.“
Bledo modré oči – také ako tie jeho – sa prižmúrili. „Ale si môj žiak. Sadni si.“ Hoci stále fučal, Dallas sa posadil, neschopný urobiť nič iné. „Ak nechceš nasledovať moje príkazy, nauč sa bojovať s impulzom nasledovať ich.“
„Ako?“ precedil cez zuby.
„Cvičením, ako som povedal.“
Dallas si stlačil koreň nosa. Tak odpovedal tento mimozemšťan na všetko?
Mia hodila po ňom vankúš. „Pozbieraj sa. Je tak štedrý, keď ti dáva tak veľa zo svojho času. Času, ktorý by mohol stráviť so mnou.“
Kyrin zovrel jej ruku a priložil si ju k svojim perám, hoci jeho pozornosť bola stále upretá na Dallasovi. „Odpovedal som na všetky tvoje otázky, agent?“
„Celkom.“
„Dobre.“ Kyrin sa postavil. „Mia a ja sme natiahli žinenku na cvičenie. Rád by som-“
„Dopekla, nie.“ Možno to bol dôvod, prečo sem prišiel, ale počas ich rozhovoru sa veci zmenili. „Som pripravený ísť za Devynom a zachrániť ho z tej klietky.“ Och, áno. A zabiť ľudí, ktorí ho tam zatvorili.
Kyrin pokrútil hlavou, obraz rozhodnutia. „Prijal si svoje schopnosti, ale nemáš ani poňatia ako ich používať vo svoj prospech. Dáš mi hodinu alebo dve svojho času. Devyn prežije tak dlho. A potom ti pomôžem ho zachrániť.“
„Bastard!“ Vyceriac zuby, Dallas vyskočil na nohy. To „dáš mi“ spečatilo jeho osud. Zostane tu „hodinu alebo dve“, cvičiac, ako mu bolo prikázané.
Pokiaľ...
Kyrin mu povedal, že by sa mohol naučiť bojovať s nutkaním poslúchnuť. Znova sa sústredil. Pokúsil sa prinútiť sa položiť jednu nohu pred druhú a odísť. Predstavil si hlavné dvere, videl sa, ako vychádza cez ne, ale on sa, kurva, ani nepohol. Jeho svaly boli zviazané, primrznuté k jeho kostiam, jeho mozog odmietal poslať signál potrebný na pohyb.
„Dokážeš vyvolať svoje schopnosti ľahko?“ opýtal sa ho mimozemšťan. „Dokážeš ich vypnúť podľa priania?“
„Niekedy.“ Dokázal bežať k čistinke, ale nedokázal podriadiť Nolanovu kráľovnú svojej vôli. Ale prestať, keď už začal? Ani nie.
„To sa tiež zmení, keď s tebou skončím. Budeš ich vedieť vyvolať a zastaviť podľa vlastnej vôle.“
„A ako dlho asi bude trvať, kým so mnou budeš hotový?“ So strachom, proste sa musel opýtať.
„Možno rok.“
Padla mu sánka. „Rok? Robíš si zo mňa srandu?“
Mia prevrátila oči. „Zistíš, že Kyrin nemá zmysel pre humor.“
„Poďakuješ sa mi za to,“ povedal Kyrin namyslene.
„Ďakujem ti.“ Slová boli vonku ešte predtým, než ich mohol zastaviť. Mia sa dusila smiechom.
Kyrin trpezlivo vzdychol. „Je tu toho veľa, ako vidím. Viac než som čakal.“
„Devyn-“
„Bude v poriadku, ako som povedal. Vízia, ktorú si mal, bola z budúcnosti. Zatiaľ v klietke nie je.“
To vždy bol Kyrin taký kretén? „Môžeme predísť tomu, aby sa tam dostal. Ak budeme konať hneď.“

„Pokúsiť sa zmeniť víziu vytesanú do kameňa je nemožné. Ak sa o to pokúsiš, iba ťa to zraní. Verím, že už si to okúsil. Devyn bude zatvorený tak či tak.“

16 komentářů:

  1. Ďakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  3. Vďaka za preklad a korekciu.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za překlad a korekci další kapitoly a těším se na pokračování!

    OdpovědětVymazat
  5. Ďakujem za preklad.

    OdpovědětVymazat
  6. Dík za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Kyrin a Dallas ach to je dvojka dik za preklad momo:)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  10. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Super, super. Teším sa vždy, keď vidím ďalšiu kapitolu tohto príbehu. Ďakujem za preklad. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělé,dík za vaši práci a čas :-)

    OdpovědětVymazat